ID: 16585
Omschrijving
19e eeuws Schild. Grenadier van de Keizerlijke Napoleontische Garde.
Van Nederlandse eigenaar wonend net over de grens in Belgie
19e eeuws Schild. Grenadier van de Keizerlijke Napoleontische Garde.
Bijzonder mooi van detail/kleuren
Olieverf op eiken paneel Hoogte 25.5 x Breedte 17 cm
Totale maat incl.authentieke Heidenrijklijst Hoogte 34 x Breedte 25 cm
Schilderij is ongesigneerd
In echtheid vele malen mooier i.v.m. foto
Deze Grenadier is trouwens Muzikant/Drummer/Paukenist dat kan je niet alleen zien aan de Grote trom die naast de man staat, maar hij is tevens herkenbaar aan de kleur van zijn uniform en specifiek aan de rode schouderepauletten met franjes. De Muziekkanten/Drummers w Asten heel belangrijk in de veldslagen aan het begin van de 19e Eeuw. De marsmuziek gaf de soldaten eenheid en moed en de drumslagen gaven niet alleen het tempo van de voortgang aan maar de wisseling van nummers was ook een teken om een bepaalde formatie aan te nemen of manoeuvre uit te voeren (Front links of rechts of middendoor en bijvoorbeeld terugtrekken). Orders konden immers tijdens de slag, die gepaard ging met heel veel lawaai van de buskruit musketten, granaten en de luide Artillerie niet verbaal aan de troepen worden doorgegeven en andere communicatiemiddelen waren er bijna niet. Er werd ook wel gevlagd, maar door de vele buskruit rook was dit vaak niet eens zichtbaar...
Van Nederlandse eigenaar wonend net over de grens in Belgie
19e eeuws Schild. Grenadier van de Keizerlijke Napoleontische Garde.
Bijzonder mooi van detail/kleuren
Olieverf op eiken paneel Hoogte 25.5 x Breedte 17 cm
Totale maat incl.authentieke Heidenrijklijst Hoogte 34 x Breedte 25 cm
Schilderij is ongesigneerd
In echtheid vele malen mooier i.v.m. foto
Deze Grenadier is trouwens Muzikant/Drummer/Paukenist dat kan je niet alleen zien aan de Grote trom die naast de man staat, maar hij is tevens herkenbaar aan de kleur van zijn uniform en specifiek aan de rode schouderepauletten met franjes. De Muziekkanten/Drummers w Asten heel belangrijk in de veldslagen aan het begin van de 19e Eeuw. De marsmuziek gaf de soldaten eenheid en moed en de drumslagen gaven niet alleen het tempo van de voortgang aan maar de wisseling van nummers was ook een teken om een bepaalde formatie aan te nemen of manoeuvre uit te voeren (Front links of rechts of middendoor en bijvoorbeeld terugtrekken). Orders konden immers tijdens de slag, die gepaard ging met heel veel lawaai van de buskruit musketten, granaten en de luide Artillerie niet verbaal aan de troepen worden doorgegeven en andere communicatiemiddelen waren er bijna niet. Er werd ook wel gevlagd, maar door de vele buskruit rook was dit vaak niet eens zichtbaar...