ID: 35633
Omschrijving
Heb besloten om toch niet motor te gaan rijden.
Vandaar weer te koop aangeboden.
Een klassieke Yamaha XJ550 Maxim in een hele nette staat.
Motor heeft net 15.000 mile gelopen. (24.400km)
De lage km-stand is de motor echt aan te zien.
Hij ziet er erg netjes uit en rijd goed.
Is 98% origineel. (er is alleen een nieuw imitatie contact-slot op gekomen)
In 1990 vanuit (waarschijnlijk) de USA geimporteerd.
Banden zijn beide goed.
Ketting en tandwielen zijn ook prima.
Heeft net nieuwe olie, oliefilter en luchtfilter gekregen.
Ook is er in oktober 2019 een nieuwe Gel-accu voor besteld.
Alleen de ketting moet (eigenlijk) nog even schoon en misschien nieuwe bougies en dan is hij klaar voor het seizoen.
Tank heeft een \"mooi\" 38 jaar oud patina. (lak is duidelijk origineel)
Klein deukje in de tank en een benzine spoor.
Originele stickers zitten nog overal in/op.
Groot voordeel van een motor van voor 1988 is dat hij voor kwart-tarief in de wegenbelasting kan, a 30,- euro/jaar.
Verder is de (klassieker-) verzekering voor deze motor maar 9,60 per kwartaal.... bij de ANWB.
Wie kan ik er blij mee maken?
Eventueel inclusief een nieuw jack, helm en handschoenen (2x gedragen).
Met vr.groet,
Gerard
Vandaar weer te koop aangeboden.
Een klassieke Yamaha XJ550 Maxim in een hele nette staat.
Motor heeft net 15.000 mile gelopen. (24.400km)
De lage km-stand is de motor echt aan te zien.
Hij ziet er erg netjes uit en rijd goed.
Is 98% origineel. (er is alleen een nieuw imitatie contact-slot op gekomen)
In 1990 vanuit (waarschijnlijk) de USA geimporteerd.
Banden zijn beide goed.
Ketting en tandwielen zijn ook prima.
Heeft net nieuwe olie, oliefilter en luchtfilter gekregen.
Ook is er in oktober 2019 een nieuwe Gel-accu voor besteld.
Alleen de ketting moet (eigenlijk) nog even schoon en misschien nieuwe bougies en dan is hij klaar voor het seizoen.
Tank heeft een \"mooi\" 38 jaar oud patina. (lak is duidelijk origineel)
Klein deukje in de tank en een benzine spoor.
Originele stickers zitten nog overal in/op.
Groot voordeel van een motor van voor 1988 is dat hij voor kwart-tarief in de wegenbelasting kan, a 30,- euro/jaar.
Verder is de (klassieker-) verzekering voor deze motor maar 9,60 per kwartaal.... bij de ANWB.
Wie kan ik er blij mee maken?
Eventueel inclusief een nieuw jack, helm en handschoenen (2x gedragen).
Met vr.groet,
Gerard